Het was de moeder van de poëziefestivalcultuur.... Ik ben zelf eigenlijk.... Spreekt me aan het podiumaspect... De sixties zijn nu al ja soort van revival... Nou het komt me heel bekend voor... Misschien wel omdat heel veel mensen nu eigenlijk.... Dichters als een soort circusartiesten... Eigenlijk... Wordt sober... In sessensestig... maakten een knieval naar het publiek... Droegen andere gedichten voor dan ze schreven... Misschien wel... Ik denk zelf eigenlijk... Sessensestig... Politiek bewuster... Invloed hebben op de powesie... Eigenlijk... Lijsten gemaakt... Geschrapt... Best wel... Dichters zullen nu geen consessies doen aan het publiek...
Opgetekend uit de mond van Hagar Peeters, die deze onsterfelijke zinnen gisteren sprak in Met het oog op morgen (tijdens welke uitzending ze beweerde dat de dichters in 1966 andere gedichten voordroegen dan ze schreven, wat heel knap is. En ze beweerde dat veel dichters die niet uitgenodigd zijn om voor te dragen zich nu al vergeten wanen, iets wat ze eerst zelf in een column opschrijft). Vandaag is het – eigenlijk – dan zover: de wel-of-niet-reprise van PiC.
Lenze L. Bouwers
Reine de Pelseneer
Jabik Veenbaas
Hans van Willigenburg
Peter Swanborn
Leo Herberghs
Ton van 't Hof
Ton van Reen
Joris Miedema
Peter Drehmanns
Lammert Voos
Frits Criens
Rik Andreae
Jabik Veenbaas
Sacha Blé
Bernhard Christiansen
Delphine Lecompte
André van der Veeke
Gert de Jager
Hans van Willigenburg
Peter Knipmeijer
Maarten Das
Nanne Nauta
Onder redactie van Heytze en Breukers
Peter M. van der Linden
Jabik Veenbaas
Diverse auteurs
ACG Vianen
Rob Molin
Bart FM Droog
Lies Van Gasse
David Pefko; Het voorseizoen
Net terug, volle bak, goed publiek. Ik denk dat ze daar nu ook zo'n beetje aan de afronding toe zijn. Zie www.ingmarheytze.nl voor de set die ik heb voorgelezen.
Geplaatst door: Ingmar Heytze | 27-2-06 om 23:04
Dat betekent hoe dan ook dat je de reis heen en weer gemaakt hebt... wat deze wel-of-geen-reprise in elk geval voor jou zeer memorabel maakt, vermoed ik.
Geplaatst door: Chrétien Breukers | 27-2-06 om 23:10
Dat kunnen we wel stellen. Ook kan ik melden, maar dat kan er goed aan liggen dat ik alleen het eerste blok heb gehoord en zelfs dat maar half, dat het geluid en de setting in het musical in Carré weliswaar erg goed was, maar de sfeer m.i. wel wat erg gewijd. Op de Nacht van de Poëzie komt het publiek sneller los, zowel in positieve als negatieve zin, als de voordracht van het moment daar aanleiding toe geeft. In Carré was zeer aandachtig, maar wellicht wat overtolerant publiek. Misschien zijn ze later op de avond nog losgekomen, maar ik vond het een beetje een dooie boel, zo in het begin van de avond - veel mensen uit het uitgeversvak en andere hotemetoten uit het literaire, het leek een avond waarvan de Grachtengordel collectief besloten had dat je er wel geweest moest zijn. Wat dat betreft reisde ik rond een uur of negen zingend weer af naar Ons Dorp. Verder nieuws: Gerrit Kouwenaar heeft moeten afzeggen wegens ziekte, en uit SMS-jes van vrienden in de zaal die de hele avond mee hebben gekregen, heb ik begrepen dat de optredens van Jules Deelder en Tjitske Jansen erg goed zijn gevallen.
Geplaatst door: ingmar Heytze | 28-2-06 om 0:28
musical = musicaldecor, de vermoeidheid eist haar tol, ik rol mijn mandje maar eens in.
Geplaatst door: ingmar Heytze | 28-2-06 om 0:30
Wel, gefeliciteerd Ingmar met de glorieuze tocht naar Amsterdam en bedankt voor dit eerste inkijkje in het Carré-gebeuren. Werd er nog gezegd hoeveel nieuwe leden de poëzieclub heeft weten te werven - want daar ging het toch allemaal om?
Geplaatst door: Bart FM Droog | 28-2-06 om 0:43
Goedendag! Misschien wel, daar heb ik verder niks over gehoord, maar dat zegt niet zoveel in mijn geval; als ik een halfuur in de zaal was, was het veel. Inmiddels heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de gewijde sfeer na de pauze absoluut omsloeg, met als hoogtepunten Lanoye, Pfeijffer, Komrij, Peeters, Tjitske Jansen, Deelder en Vinkenoog en Spinvis bij wijze van slotconcert. Het schijnt ook niet te kloppen dat ik het publiek inschatte als grachtengordelachtig: de meeste tickets bleken besteld door mensen buiten de 1010-postcodes. Wellicht komt dit laatste vooroordeel mijnerzijds omdat ik bij binnenkomst bijna over Mai Spijkers struikelde en voornamelijk het publiek in de dure stoelen kon zien...
Geplaatst door: Ingmar Heytze | 28-2-06 om 7:41
Louis Lehmann, vervanging van Kouwenaar, was een van de onbetwiste hoogtepunten van de avond!
Geplaatst door: vrouwkje | 28-2-06 om 8:47
Wende Snijders was het hoogtepunt van de avond. Verder een brave Nacht van de Poezie sfeer. Alles was braaf en kabbel kabbel kano. Een aantal dichters waren ronduit slecht, weer anderen deden gedichten die ze altijd doen en weer andere dichters hadden beter thuis kunnen blijven. Ik was voor kouwenaar gekomen en baalde als een stekker. Lehmann was inderdaad the man!!
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 9:47
Heerlijk, we kunnen allemaal weer over gaan tot de orde van de dag. Het is, het is ....... voorbij. Amen.
Geplaatst door: Fred Papenhove | 28-2-06 om 10:16
ps.
Nynke Laverman was ook erg ok!
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 10:17
Kortom, de muziek was leuk, de oudjes deden het best, en voor de rest was het slappe thee? Lees ik dat goed?
Geplaatst door: Chrétien Breukers | 28-2-06 om 10:34
Volgens mijn ouders was ook Thomas Möhlmann heel erg goed.
Geplaatst door: Ingmar Heytze | 28-2-06 om 10:41
Yup, maar wel mooie poezie gehoord, eerlijk is eerlijk, maar ik had graag eens van mijn stoel gehupt. Gelukkig is er zondag weer een WordScape!
groets
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 10:42
Die opende Ingmar, die heb je toch zelf ook gezien? En Thomas was inderdaad ok.
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 10:43
Nee, ik heb Thomas M., gemist, ik werd juist op tijd de zaal ingeleid om de laatste tien woorden van Vrouwkje Tuinman te horen... Maar ik zal aandachtig luisteren op de komende Nacht van de Poëzie.
Geplaatst door: ingmar Heytze | 28-2-06 om 10:48
@ Lucas Hirsch: 'Een aantal dichters waren ronduit slecht, weer anderen deden gedichten die ze altijd doen en weer andere dichters hadden beter thuis kunnen blijven.'
Wie waren ronduit slecht en wie hadden beter thuis kunnen blijven?
Geplaatst door: Bart FM Droog | 28-2-06 om 10:53
Wel, om een mythe te doorprikken. De sfeer en reacties van het publiek waren mijns inziens niet veel verschillend van die in '66. Ok, er werden geen bloemen kapot geslagen op hoofden van dichters, maar de luid uitgesproken: ah-jakkes en he-getvers bij het gedicht "liefde' van Komrij waren er ware opvolgers van.
Trouwens, ik begrijp nu pas dat een deel van de mythe door de 'eerste reprise komt', poëzie in de stadsschouwburg 1972, met deels dezelfde line-up. gerrit Komrij trad daar ook op en vertelde: "Nou, als er niet door je voordracht heen werd geschreeuwd, was er wat mis met je als dichter." Daar is het geweest dat Reve zijn voorgedragen gedichten in het publiek wierp na ieder gedicht.
terug naar PiC 2006. Daarr waren goede, heel goede en mindere voordrachten: Stitou was voor mij een van de hoogtepunten. De 'jonkies' Möhl- en Tuinman(n) troffen de zaal inderdaad nog in een gewijde sfeer – het is natuurlijk ook een statiger zaal dan Vredenburg. Tjitske Janssen was voor haar doen wat gehaast. Lehmann stal de show. Nolens was intens. Gerlach deed het uit haar hoofd. Lampe was fraai. En Pfeijffer was ook zeer goed.
En behoudens de uitgelopen aanvangstijden liep het binnen programma zelf slechts een hele kleine 10 minuten uit.
Wende was weergaloos en Nynke ingetogen fraai.
Geplaatst door: Ruben van Gogh | 28-2-06 om 10:55
Dus er was al eens een soort reprise? In 1972? In de Stadsschouwburg? Waar Reve zijn papieren weggooide, iets wat hij in 1966 dus niet deed?
Geplaatst door: Chrétien Breukers | 28-2-06 om 11:06
Ja, er was dus een reprise: wederom door hetzelfe duo georganiseerd. Volgens mijn moeder was er (daar?) ook een akkefietje waarbij Reve of Vinkenoog een draai om de oren verkocht, of eentje mocht ontvangen. Iemand?
Geplaatst door: Ruben van Gogh | 28-2-06 om 11:20
Ruben, hoe kan je in godsnaam beweren dat 'om een mythe te doorprikken. De sfeer en reacties van het publiek waren mijns inziens niet veel verschillend van die in '66'?
Zoiets kan je alleen maar zeggen als je er in 1966 daadwerkelijk bij bent geweest.
Daarnaast begin ik nu toch wel erg benieuwd te worden wie dan wel die mindere voordrachten gaven (of beter thuis hadden kunnen blijven). De eerder hier gesignaleerde hoogtepunten kunnen er alleen geweest zijn als er ook dieptepunten waren.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 28-2-06 om 11:20
Bart, ik baseer mij daarvoor aan de gehoorde respons van het publiek op een redelijk volledige bandopname. Uiteraard weet ik niet hoe het eruit zag. In ieder geval: op die bandoname is ook veel gewijde stilte te horen – daar was het niet continu de dolle boel die in de korte stukjes illustratie-opnames op tv vaak te zien en te horen zijn.
En wat 2006 betreft heb ik volledig recht van spreken, ik zat erbij en ik keek ernaar. Maar ik vrees dat de mythe van 66 was dát het er was, meer dan hoé het was – en hoe het daarna verderging natuurlijk.
Geplaatst door: Ruben van Gogh | 28-2-06 om 11:27
Oké, en ik snap dat je als presentator niet wil zeggen wie de dieptepunten waren. De bal rust nu bij Lucas Hirsch: wie A zegt moet ook B zeggen. Lucas, wie o wie?
Maar, terug naar de door Ruben gesignaleerde 'reprise' uit 1972. Deze Poëzieclub-aankondiging van de versie 2006 is dus het zoveelste staaltje Poëzieclubmisleiding: 'Met veel genoegen kondigen de Poëzieclub en het tijdschrift Awater aan dat op
27 februari 2006 in Carré, eenmalig de nieuwe editie zal plaatsvinden van het legendarische poëziefestijn ‘Poëzie in Carré’.'
Niks 'eenmalig', voor de tweede maal, dus. Een simpel mens als ik vraagt zich nu af waarom in de afgelopen maanden Gerrit Komrij en Simon Vinkenoog zo intens gezwegen hebben over die editie van 1972.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 28-2-06 om 11:39
een simpel mens als ik vraagt zich op haar beurt af hoe men maandenlang een bescheiden dagtaak aan het vooruitlopen op een festival kunt hebben, en naderhand - uiteraard alleen geinteresseerd in de dieptepunten - bij anderen moet nagaan hoe het was.
Geplaatst door: vrouwkje | 28-2-06 om 12:43
Ik heb Chretien nu al tig keer gevraagd om mijn reacties weg te halen maar hij weigert. De reacties waarin van mijn kant gemeld wordt dat de heren zeikerds er bij hadden moeten zijn worden wel verwijderd, jammer is dat.
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 13:04
Enfin, terug in Assen. Heb in de trein naar het Noorden een verslagje zitten schrijven.
Enkele details: Menno Wigman liet zijn gedichtenbladen na voorlezen sierlijk vallen op de grond. Ik lees hierboven dat Reve dit in 1972 ook deed. Een bewust citaat van Wigman?
Er wordt hier gevraagd naar tegenvallende voordrachten. Volgens een dame uit de zaal vielen de voordragende dames tegen. Gerlach droeg dan wel uit het hoofd voor, maar de verzen bleven niet hangen, was het commentaar.
De voordrachten van Tuinman ('wat moet ik kiezen, oude of nieuwe gedichten, ik weet het niet meer'), Barnas en Lampe overtuigden mij wel.
In '66 werd het optreden van Deelder als 'lief' omschreven. Dit gold volgens mij ook de debutant van de reprise, Möhlmann. Gezien de uiterlijke transformatie van Deelder sinds '66, vraag ik mij af wat voor een 'extreme make-over'(uitspraak van Van Gogh over Deelder) Möhlmann zal ondergaan.
Over Deelder gesproken: een frele uitziende oudere dame in mijn rij verzuchtte na zijn staccatotirade: 'Dat kan ik ook...'
Stitou was zeer overtuigend. Hele goede timing heeft hij. Prachtig klankdicht. Mis hem een beetje in het bovenstaande.
Zomaar wat gedachten over gisteravond. Ik heb genoten vanaf mijn parterreplek. Nu verder met mijn aantekeningen over de tweede helft. Wellicht later nog wat opmerkingen.
Geplaatst door: Willem Groenewegen | 28-2-06 om 13:04
http://www.simonvinkenoog.nl/
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 28-2-06 om 13:15
@ Vrouwkje: 'een simpel mens als ik vraagt zich op haar beurt af hoe men maandenlang een bescheiden dagtaak aan het vooruitlopen op een festival kunt hebben, en naderhand - uiteraard alleen geinteresseerd in de dieptepunten - bij anderen moet nagaan hoe het was.'
Voor de goede orde: ik heb enige maanden over die ledenwerfcampgne bericht. Pas de laatste weken heb ik iets uitgebreider over Poëzie in Carré bericht, naar aanleiding van berichten die in mijn mailbox binnenkwamen of die in kranten verschenen.
Gezien de orgie aan hoogtepunten die hier eerder gesignaleerd werden stel ik de logische vraag: wie vormden dan de dieptepunten? Zonder hoogtepunten geen dieptepunten, zonder dieptepunten geen hoogtepunten.
Ik was er niet - simpelweg omdat het programma me slap leek en ik niet over het geld beschikte voor de reis-, verblijfs- en entreekosten.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 28-2-06 om 13:19
F. Starik, de bij leven reeds vergetene, bezocht de op voorhand legendarisch avond en kwam tot de navolgende bevindingen: een degelijke, voor de liefhebbers van tumultueuze scheld- en of vechtpartijen natuurlijk teleurstellende avond. Braaf publiek, dat beschaafd lachte als het dacht dattet grappig was en netjes klapte voor iedere dichter.
Hoogtepunten: de oude Lehman, Ter Balkt (met zijn wereldomspannend varken) Verhagen, Stitou (op veilig maar zeer aangenaam) en ook Gerlach, die de moeite nam met haar dunne stem heur verzen uit het hoofd te spreken. Schouten kwam in de tweede helft van zijn voordracht goed op dreef. Subthema van de avond: naast het varken, de Ikea. Deelder was superieur, geroutineerd superieur.
Het meest onthullende moment schijnt mij hoe Menno (ken uw klasssieken) Wigman
bij zijn strakke en ijzersterke voordracht zijn papiertjes op de grond liet vallen, gelijk Reve 40 (of wellicht slechts 36 dus) jaar eerder deed, met dit verschil, dat om Reve’s papier als ouwel door de hongerige massa werd gevochten, terwijl deze vellen onaangeroerd, als rommel, op het podium bleven liggen.
Voor de hongerigen onder u naar –dieptepunten-: ik vond de kleinkunstzangeresjes, met hun geschoolde stemmetjes, gespeelde inlevingsvermogen en de ingestudeerde gebaartjes, drie keer niks. Even braaf als bloedeloos. Tenslotte hulde aan presentator Zwagerman, die Amsterdam nadrukkelijk wees op de omissie van een fijn literatuurfestival, zoals Utrecht, Den Haag en Rotterdam die wel hebben. Werk aan de winkel dus.
Geplaatst door: f. starik | 28-2-06 om 13:36
Persoonlijk bevond ik mezelf gisteren op een dieptepunt, maar dat was toen we de afslag Abcoude passeerden, daarna ging het eigenlijk wel weer.
Geplaatst door: Ingmar Heytze | 28-2-06 om 15:11
De enige overeenkomst tussen nu en 40 jaar geleden is de locatie en het aantal deelnemende dichters. De aflevering van '66 zal altijd op die van gisteren voor blijven houden dat het de eerste was, en de aanzet gaf tot de festivalcultuur waar de huidige poëzie, gelet op het gemiddelde oplagecijfer, haar maatschappelijke legitimatie aan ontleent. Die noodzaak ontbrak gisteren.
De rest lijkt mij een combinatie van marketing, nostalgie, mythevorming en paranoia. Dat geldt ook voor alle inlegkunde aangaande de status van de niet-deelnemende dichters. Gisteren ontbraken mensen als Duinker en Oosterhoff, zoals 40 jaar geleden mensen als Lucebert en Vestdijk er niet bij waren. Wat valt daar uit af te leiden?
Wat hoogtepunten betreft: daarbij moet onderscheid worden gemaakt tussen dichters die vuurwerk afleverden en anderen die de zaal tot luisteren dwongen. Tot de eerste groep hoorden Heytze, Stitou, Pfeijffer, Komrij en Deelder. Er waren er ook die vuurwerk wilden leveren, maar er niet helemaal in slaagden: Lanoye, Tuinman, Vinkenoog. Tot de tweede groep hoorden vooral Gerlach en Lampe.
Meest opvallende verschil: er mocht gisteravond niet gerookt worden. En het was in kleur.
Geplaatst door: Rutger H. Cornets de Groot | 28-2-06 om 15:46
Kijk, een recensie:
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article233474.ece/Po%EBzie+in+het+pluche+van+Carr%E9+#readers_responses
Geplaatst door: Chrétien Breukers | 28-2-06 om 19:44
PiC 2006: wijnrecord verbroken van Carré. Niet eerder ging er in 1 avond zoveel wijn doorheen.
Geplaatst door: Ruben van Gogh | 28-2-06 om 19:54
En dat wijnrecord is zelfs nog gevestigd in mijn afwezigheid! Kun je nagaan! Meer recensies:
http://www.ingmarheytze.nl/paroolcarre.jpg
http://www.ingmarheytze.nl/trouwcarre.jpg
http://www.ingmarheytze.nl/nrccarre.jpg
Geplaatst door: Ingmar Heytze | 28-2-06 om 21:00
... Waarbij bezwaar moet worden gemaakt tegen de recensie in NRC: zonder tumult, okee, maar zonder wijn?
Geplaatst door: ingmar Heytze | 28-2-06 om 21:02
Ik zie dat Starik het ook al zag van Wigman met zijn bladen. Nog een: de witte koltrui van Arjan Witte een verwijzing naar die van Verhagen in '66? Zijn we veroordeeld tot het vergelijken van uiterlijke verwijzingen in dit genivelleerde tijdsgewricht?
De tweede helft had meer vaart, doordat er meer dichters in zaten die -ieder op zijn/haar eigen wijze- gewend zijn te knallen. De entr'acte van Wende Snijders (Brels 'Au Suivant') knalde echter zo hard, dat gastheer Zwagerman er beduusd van was. Tjitske Jansen realiseerde zich dat zij 'de arme suivante' was en aarzelde even.
Lanoye zinspeelde op het feit dat hij en Nolens de enige Vlamingen waren die avond. Een groter tegenstelling qua zuiderburen kun je ook niet programmeren, trouwens.
Vinkenoog met Spinvis (Hans Dagelet op trompet!) tetterden ons de nacht in.
Nogmaals, ik heb genoten vanaf mijn parterrestek. Deze avond was een kadootje aan mezelf voor een goed afgesloten poëzievertaaljaar. Aan mij was deze aandachtsvolle sfeer welbesteed.
Geplaatst door: Willem Groenewegen | 28-2-06 om 21:54
http://www.plukdenacht.web-log.nl/
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 1-3-06 om 10:08
Poëzie in Carré was toch vooral een feestje voor ingewijden, een feestje voor de herkenning, voor de herinnering. Hoezeer ook sommige dichters de vrouwelijke ingang bezongen, schuttingtaal niet vreesden, het publiek klapte beschaafd, glimlachte beschaafd. De schemerlampjes waren beschaafd bij de zitjes in de zaal.
Er is niets meer dat echt kon schokken. Zo leek het. Ook Komrij schokte niet echt, ondanks zijn laagje eczeem en schurft in de poëzij. Een enkeling slechts mokte met lage stem: bah, gatver. Nee, iedereen deed zijn ding of ter volledigheid iedereen deed haar of zijn ding. Want politiek correct was de samenstelling van de dichters over beide sexen wel, of althans bijna. Het leek een voetnoot, of zoals de presentatoren opmerkten een correctie op de geschiedenis: tien dichteressen tegenover zestien dichters, althans volgens het programma. Maar waarom dan niet Diana Ozon ook gevraagd als dichteres met aanwezigheid op de búhne.
Natuurlijk was er veel moois te horen. Zo was het een genoegen voor mij om mijn persoonlijke favorieten, Mustafa Stitou en Astrid Lampe, te horen.
(zie verder: http://gerardbeentjes.web-log.nl)
Geplaatst door: Gerard Beentjes | 1-3-06 om 10:42
Ik misgun niemand zijn plezierige avond, maar vraag me toch af waarom Sven Ariaans zich uitgebreid verontschuldigd na het maken van enige mild-kritische opmerkingen.
Enfin, de recensies in de kranten (NRC, Parool, Volkskrant, Trouw) zijn, en dat dient gezegd, een stuk informatiever dan wat ik tot nu toe aan online-beschrijvingen heb gelezen.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 1-3-06 om 10:51
De meningen over het festival teruglezend, doet mij denken aan een smeulend kampvuur wat maar niet echt wil doorfikken. Wat ook te voorspellen was met zoveel papierdichters, een paar vurige podiumbeestjes erbij had waarschijnlijk de vonk doen overslaan.
Geplaatst door: Peter M. van der Linden | 1-3-06 om 11:09
Niet ter zake doende reacties worden verwijderd, inclusief reacties met reclame. Personen die deze reacties plaatsen krijgen een ip-ban.
Geplaatst door: Dienstdoend redacteur | 1-3-06 om 11:15
Ha redacteur – voor de mensen die het niet gelezen hebben: wat wordt als reclame opgevat, en wat niet.
Geplaatst door: Ruben van Gogh | 1-3-06 om 11:32
re·cla·me (de ~, ~n/~s)
1 openbare aanprijzing om de afzet van goederen of diensten te bevorderen => promotie, promoting, salespromotion, verkoopbevordering
Geplaatst door: Dienstdoend redacteur | 1-3-06 om 11:39
"Ik heb Chretien nu al tig keer gevraagd om mijn reacties weg te halen maar hij weigert. De reacties waarin van mijn kant gemeld wordt dat de heren zeikerds er bij hadden moeten zijn worden wel verwijderd, jammer is dat."
En nu slaat Chretien driftig aan het wissen, een beetje wispelturig Breukers?
Lucas
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 1-3-06 om 11:49
@ Lucas Hirsch: Bezint eer ge begint. Een reactie verwijderen waar al reacties op geplaatst zijn die binnen het thema van het hoofdbericht (of eerste reacties daarop) passen is dodelijk voor de discussie.
Als je een bijdrage verwijderd wil zien omdat de reactie je niet aanstaat ben je erg slap bezig. Sterker nog, dan ben je laf bezig. Nu is er niks mis met lafheid, maar als je laf wil wezen, doe het dan goed en plaats géén reactie waarin semi-stoere uitspraken als 'een aantal dichters waren ronduit slecht, weer anderen deden gedichten die ze altijd doen en weer andere dichters hadden beter thuis kunnen blijven' staan.
Je toont je overigens niet alleen laf, maar ook zielig, door het plaatsen van meerdere reclameberichten voor komende optredens. Maar dit terzijde.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 1-3-06 om 12:43
Excuse me? "het plaatsen van meerdere reclameberichten voor komende optredens", heb me 1 keer gezondigd, stick to the facts my friend. Ik houd niet van leugens. En verder moet je nou eens ophouden met dat gezever over PiC. Dat was maandag, vandaag is het woensdag. Organiseer zelf een groot festival, dan kan je uitnodigen wie je wilt.
Dag Bart
ps. Sneeuwt het ook in Groningen?
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 1-3-06 om 13:10
1. Ik detecteerde twee aankondigingen. Of die nu in één of twee reacties zaten is een niet ter zake doend detail.
2. Het hoofdbericht gaat over Poëzie in Carré.
3. Al zeven jaar mede-organiseer ik een poëziefestival.
4. Ik betwijfel de uitspraak 'Ik houd niet van leugens' ten zeerste, gezien de gebrandheid op het verwijderen van je eigen uitspraken.
Geplaatst door: Bart FM Droog | 1-3-06 om 13:29
Zucht, yep. Je hebt helemaal gelijk Bart, zoals altijd trouwens.
Dag Bart
ps. Nu schijnt de zon ook opeens, bij jou ook?
Geplaatst door: Lucas Hirsch | 1-3-06 om 13:39
Deze foto's geven wel een aardig beeld van de truttigheid van de Carrébijeenkomst. Poëzie in het pluche van Carré, heet de bijbehorende recensie dan ook...
www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article233474.ece/Po%EBzie+in+het+pluche+van+Carr%E9+?backlink=true
Geplaatst door: I.J. Newsman | 2-3-06 om 16:11
De lezersreactie daaronder doet het ergste vrezen omtrent de geestelijke gezondheid van tenminste één poëzieliefhebber...
Geplaatst door: ingmar Heytze | 2-3-06 om 16:18
Meer pers: http://www.poezieincarre.nl/Pers.htm
Geplaatst door: ingmar heytze | 7-3-06 om 9:37